22
.
03
.
2024

5 pomysłów na kreatywny marketing

Jak robić marketing, który jest kreatywny? I jak przy tym wyróżnić się na tle konkurencji? To najczęściej zadawane pytania przez wiele dużych i małych firm działających na różnych rynkach. Odpowiedzi? Nie zawsze takie same. Bo, jak zwykle, zależy to od branży, specyfiki Twojej marki, a także od celów marketingowych, które sobie stawiasz.

Dodatkowo kluczową rolę odgrywają dobrane narzędzia. Dla jednych skuteczny będzie email marketing, u innych lepiej zadziałają treści wrzucane na stronę internetową, a jeszcze inni zdecydują się na nietuzinkowe akcje marketingowe czy działania w mediach społecznościowych. Jeśli zależy Ci jednak na budowaniu dobrego wizerunku i przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów, a do tego chcesz wypłynąć na powierzchnię w morzu intensywnej konkurencji, warto zrozumieć, że kreatywny marketing to must have, a bez niego – raczej zostaniesz daleko od brzegu.

W końcu to oryginalne, nietypowe i ciekawe kampanie marketingowe przyciągają największą uwagę i są najbardziej pożądane przez odbiorców w dzisiejszych czasach. Dlatego, bez względu na to, w jakim biznesie, warto działać kreatywnie, a do tego – korzystać z odpowiednich narzędzi, które nam w tym pomogą. W LUCKYYOU wiemy na ten temat całkiem sporo, dlatego w naszych działaniach pomysły na kreatywny marketing to codzienność.

Kreatywność w ruchomym obrazie

Audiowizualny przekaz (który nieraz przyczynił się do marketingowego sukcesu) to ogromny potencjał i świetny sposób na uwolnienie pokładów kreatywności. Nic dziwnego – wideo to elastyczny format, który daje nam sporo możliwości i artystycznej swobody, często przekładającej się na kreatywne pomysły marketingowe. Te z kolei wzbudzają więcej emocji, są chętniej oglądane i udostępniane, a przez to – generują duży zasięg. Twoi odbiorcy to również potencjalni klienci, dlatego, skoro wiesz już, że wideo to lubiany i łatwiej zapadający w pamięć przekaz, korzystaj z niego w kreatywny sposób i przyciągaj widzów oraz zaskakuj swoich klientów, jeśli masz ku temu okazję!

Tak zrobiliśmy również i my, podczas pieskiej akcji dla dystrybutora filmowego Velvet Spoon. Dlaczego pieskiej? Bo w materiale promującym premierę filmu „Dogman” (reż. Luc Besson) w rolach głównych obsadziliśmy nikogo innego, jak ekipę najlepszych psiaków. I to właśnie z ich pomocą dotarliśmy do ponad 700 tysięcy odbiorców – zarówno na YouTubie, Instagramie, jak i Facebooku. Więcej o tym kreatywnym spocie wideo przeczytasz tutaj.

Catchy outdoor

Co wzbudza prawdziwe zainteresowanie? Dobry teaser. I nie mamy tu na myśli tego zapowiadającego kinową premierę – choć również potrafi szczerze zaciekawić i zachęcić do zobaczenia pełnej wersji filmu. Tak samo dzieje się w marketingu – teaser kampanijny, który jest zapowiedzią właściwej kampanii marketingowej, ma w sobie wiele niedopowiedzeń, przez co buduje napięcie, tajemniczą atmosferę… i przyciąga uwagę. Warto więc, oprócz starannego dopasowania komunikatów do grupy docelowej, uzupełnić działania marketingowe o kreatywne hasła czy pytania, które zaintrygują i zatrzymają odbiorcę. Nie zaszkodzi to twojej marce, a tylko zwiększy szanse na głośne mówienie o sukcesie kampanii.

Tak zrobiliśmy z Lidl Polska, wspólnie pracując nad kampanią „Razem w Lidlu”, której obie odsłony (teaserowa i właściwa) wywołały efekt wow. „Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji?”, „Czy zdjęcie w CV jest ważne?”, „Czy klimat w pracy jest ważny?” – to tylko niektóre z zaczepnych pytań, które obiegły miasta w całej Polsce (oraz uniwersum online). Tydzień później cała „tajemnica” wyszła na jaw i zaskoczyła odbiorców. Dlaczego? Bo przekazy rozbudowaliśmy o odpowiedzi i rozwinięcia dotykające ważnych społecznie spraw. O kampanii „Razem w Lidlu” i o jej wizerunkowym znaczeniu przeczytasz tutaj.

Content w social mediach

W marketingu social media odgrywają kluczową rolę – i wie o tym każdy, kto choć raz spojrzał na nie z bliska. Media społecznościowe i wykorzystywany w nich content marketing nie tylko pomagają budować swoją markę i jej wizerunek, ale również generować zaangażowanie użytkowników czy zwyczajnie – promować swoje produkty lub usługi. A to wszystko oczywiście w kreatywnej odsłonie! Bo nie ma lepszej przestrzeni do skutecznego wyzwalania kreatywności niż digital marketing (w którym egzystuje m.in. potencjalny klient).

Doskonale wie o tym marka Sephora, która do promocji swoich produktów wykorzystała znaną (i potężną już) platformę, jaką jest TikTok. Ale zacznijmy od początku: znana artystka o pseudonimie Rihanna postanowiła podjąć współpracę z Sephorą i stworzyć własną linię kosmetyków o nazwie Fenty Beauty. Kultowa marka kosmetyków skorzystała z tej okazji i stworzyła dedykowany dla tej linii profil na TikToku wraz z serią makijażowych wideo-tutoriali z udziałem Rihanny. Przykład jednej z realizacji (która nawiązywała również do popularnego ASMR’a) możesz zobaczyć tutaj. Mamy więc mieszankę wizerunku znanej persony i viralowego trendu, a to oznacza więcej uwagi, zasięgów i działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych klientów. Czyli słowem – sukces.

Promocję produktu w social media można wykorzystać również na innych platformach – również za pomocą content marketingu. I nawet można stworzyć na to swój osobisty przepis. Wyróżniająca komunikacja w mediach społecznościowych często prowadzi do unikalnego stylu, który identyfikowany jest przez odbiorców z tą jedną marką. Właśnie taki styl wypracowała sobie IKEA, która znana jest ze swoich facebookowych postów zawierających przewrotne hasła nawiązujące do meblowego asortymentu marki. To pomysły marketingowe, które nie tylko zahaczają o kreatywną grę słów i zawierają odniesienia do produktów, ale też w niebezpośredni sposób mówią o wartościach firmy, jej podejściu do różnych kwestii czy podejmowanych działaniach. I, co istotne, są mocno zakorzenione w świadomości marki. Przykłady tego marketingu internetowego zobaczysz tutaj i tutaj.

Event budujący zaufanie

Dobrze spotkać się w towarzystwie, z którym mamy wiele wspólnego. A jeśli zyskujemy przy tym szansę dotarcia do potencjalnych klientów i polepszenia swojego wizerunku na tle konkurencji, to tym bardziej warto w to iść. Co mamy na myśli? Eventy branżowe! To świetny sposób na zrobienie czegoś odświeżającego dla twojej branży. Takie przedsięwzięcia mają w sobie coś wyjątkowego i często przyciągają równie skutecznie, co standardowa kampania marketingowa w digitalu. W końcu spotkanie z ludźmi na żywo zapewnia zupełnie inny rodzaj doznań i z pewnością jest to wartość dodana dla marki. Event branżowy, poza angażowaniem lokalnej społeczności, daje szeroką przestrzeń do dzielenia się swoją wiedzą, wymiany doświadczeń czy po prostu poszerzania kontaktów z osobami, które chcą nas bliżej poznać, wspólnie porozmawiać i również podzielić się wiedzą.

Zupełnie jak na LUCKY Talks – naszym autorskim evencie będącym cyklem edukacyjno-networkingowych spotkań w Poznaniu. Wydarzenie gromadzi ekspertów zarówno z obszarów marketingu, jak i brand developmentu czy employer brandingu, a jego dwie pierwsze edycje przyciągnęły sporą falę zainteresowanych.

Magnes na sukces

Marketing kreatywny działa. I, jak widać, istnieją na to niezbite dowody. Jego odpowiednio dobrane narzędzia i wykorzystanie ich w rozsądny sposób może zaowocować w realizację swoich celów. Budowanie wizerunku i wyróżniającej komunikacji? Zwiększenie sprzedaży produktów na swojej stronie internetowej? A może przyciąganie nowych i zatrzymywanie na dłużej obecnych klientów? Z kreatywnym podejściem jest to do zrobienia!

Jednak żaden kreatywny marketing nie zadziała dobrze, jeśli nie będzie odpowiednio przemyślany, dopasowany do odbiorców i nie będzie posiadał dobrej strategii marketingowej. Wszystko to, co kryje się za catchy hasłami czy kreatywnymi konceptami jest równie ważne. Jeśli brakuje Ci pomysłów na działania marketingowe w twojej firmie, a przy tym chcesz mieć pewność, że będą jakościowe i przyciągną nowych klientów, skorzystaj z pomocy ekspertów, którzy znają się na rzeczy i mają w tym spore doświadczenie.

W LUCKYYOU właśnie tacy ludzie tworzą nasz zespół. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jakie działania w kreatywnym marketingu możemy Ci zaoferować :-)

Monika Olkiewicz

Content Creator

No items found.

Brzmi ciekawie?

Chętnie rozwiniemy temat dla Ciebie i Twojej firmy. Daj znać i sprawdźmy, co możemy zrobić razem.

Dzięki! Twoje zapytanie zostało przesłane. Odezwiemy się tak szybko jak to możliwe!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.
Karolina Kulig
Karolina Kulig
Marketing Manager

Przeczytaj również

get

lu

LUCKYYOU Agencja Marketingowa

ky

Ty już o nas coś wiesz, ale my o Tobie jeszcze nic, dlatego zamieniamy się w słuch. Powiedz, nad czym pracujesz i jak możemy pomóc.

Wyślij zapytanie