Jesteś LIDLealny to kampania, która pokazywała, że LIDLealność łączy ludzi pracujących w Lidlu, ale nie tylko. Wskazywała również, że każdy może odnaleźć tę cechę w sobie.
Lidl Polska
2022
Kampania online/offline obejmująca koncepcję kreatywną, kreacje KV, scenariusz video, nagranie video, sesje zdjęciową na planie, przygotowanie nośników statycznych oraz dynamicznych
Project Manager:
Szymon Szczepaniak
Art Director:
Marcin Bilicki, Kacper Krysiak
Copywriter:
Monika Olkiewicz
Grafika:
Agata Gołębiewska, Wojciech Cielas
Fotograf:
Adam Kozioł
Strategia:
Maciej Radziemski
Motion Design:
Adam Furmańczak
Dom produkcyjny:
F25
Reżyseria:
Tomasz Okulicz
W jakich miejscach chcemy pracować? Oczywiście w takich, które darzymy sympatią, znanych i lubianych przez innych. Czy taką marką jest Lidl? Jasne, że tak! I coraz częściej widzimy tę miłość ludzi do brandu, gdy z półek sklepowych znów znikają ubrania z logotypem Lidla, a potem są z dumą noszone przez fanów marki. Czy taki fan to nasz potencjalny pracownik? Sprawdziliśmy to w naszej najnowszej kampanii, którą znaleźć mogliście na ogólnopolskich nośnikach billboardowych, w internecie, czy nośnikach sklepowych, a której główną osią był Lidlealny spot, o którym opowiemy Wam trochę więcej.
Nasz ulubiony sklep to coś więcej niż budynek, to ludzie sprawiający, że chcemy odwiedzać to miejsce. Ludzie realni, ze swoimi własnymi historiami, które przeplatają się z życiem naszego bohatera. Pamiętamy jednak, że scenariusz reklamowy rządzi się swoimi prawami, gdzie pokazać możemy tylko najlepsze smaczki!
Dobre storyboardy to podstawa, by każda osoba zaangażowana w projekt wiedziała, jaki mood chcemy przedstawić w naszym video. To moment, kiedy następuje pierwszy test scenariusza i wprowadzane są korekty. Sprawdzamy, jak nasi bohaterowie czują się przed kamerą i prowadzimy castingi.
Wiemy już, jak ma wyglądać nasz bohater oraz co i jak ma mówić, możemy więc przejść do spotkań na castingach. W naszej produkcji pokazywaliśmy realnych pracowników, ale głównym bohaterem nagrań był klient, którego zagrał zwycięzca castingu. Wiedzieliśmy, że musi to być osoba z bardzo dobrą dykcją, ale przede wszystkim wyrazista. Chcieliśmy jednak uniknąć wrażenia przerysowania.
Aktor miał również wystąpić w późniejszej sesji zdjęciowej, dlatego zwróciliśmy uwagę na to, jak czuje się przed obiektywem aparatu.
Praca na planie wiąże się zwykle z jednym – zawsze jest za mało czasu. Co jednak, gdy do dyspozycji mamy tylko jeden termin zdjęć w miesiącu? Plan musi być wtedy rozpisany idealnie! Największym wyzwaniem w tej produkcji było jednoczesne zorganizowanie nagrań video oraz sesji foto w tej samej przestrzeni sklepowej.
Udało nam się zaplanować każdą najdrobniejszą przerwę między ustawianiem scen przez ekipę filmową na zrealizowanie 10 różnych kadrów foto do użycia w kampanii billboardowej oraz na landing page. Z pozoru może nie wyglądać to jak wyzwanie, ale jeśli do zgrania mamy prace 40 osobowej ekipy, to każde małe opóźnienie może wywołać lawinę dalszych niespodzianek.
Dzięki otwartości na drobne modyfikacje kadrów i kreatywnemu podejściu ekipy filmowej udało się nam zrealizować wszystkie sceny video w założonym czasie, co pozwoliło zminimalizować koszty.
Podczas planowania kampanii ustaliliśmy główne miejsca docelowe dla video, dzięki czemu mogliśmy montować w odpowiednich formatach. Takie podejście jest ważne dlatego, że pozwala określić docelowe koszty. Co więcej, na etapie przygotowania scenariusza jesteśmy w stanie dokonać modyfikacji scen/tekstów, by wpasować się w odpowiednie ramy czasowe, a przede wszystkim nie obawiamy się, że coś nie zmieści się w kadrze w przypadku tworzenia reformatu video. Odpowiednio przygotowana działania pozwoliły nam opublikować video po zaledwie 2 tygodniach od zakończenia prac na planie.
Cała kampania wystartowała o czasie i przez miesiąc mogliście oglądać ją zarówno w przestrzeniach miejskich, salach sportowych czy online!
A dla ciekawskich, krótkie spojrzenie na to, jak to wszystko wyglądało za kulisami.