Ikea retail Polska

Reportaż IKEA „Znaczy więcej"

Realizacja filmu employer brandingowego w ramach zorganizowanego wewnętrznie projektu filmowego.

Klient

IKEA Retail Polska

Data realizacji

2022

Zakres prac

Prace strategiczne i konsultingowe, opracowanie namingu i KV, przygotowanie konkursu dla pracowników, opracowanie webinaru learningowego, koordynacja warsztatów, przygotowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, koordynacja planu zdjęciowego (wideo), postprodukcja, sesja zdjęciowa backstage, organizacja eventu, produkcja gadżetów, przygotowanie i moderacja kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

Twórcy

Project Manager:

Magdalena Pierzchała, Tomasz Dolczewski, Joanna Majdak

Art Director:

Kacper Krysiak

Copywriter:

Natalia Majchrzak

Grafika:

Svitlana Ostapiuk

Motion Design:

Adam Furmańczak

Dom produkcyjny:

RED Film Production

Reżyseria:

Szymon Wasylów

IKEA reportaż

Film employer brandingowy inaczej

Inspiracją do realizacji projektu była platforma komunikacyjna EB "Znaczy więcej" (ang. So much more), przy której wdrożeniu na polski rynek mieliśmy okazję współpracować. Od tego czasu poszukiwaliśmy nowych możliwości wzmocnienia jej przekazu – tak powstał pomysł stworzenia reportażu, który w autentyczny i szczery sposób opowiada o pracy w IKEA.

IKEA reportaż

Niestandardowe podejście

Wszystkie działania związane z produkcją reportażu przeprowadzone zostały w ramach konceptu „IKEA. Akcja!". Zależało nam, aby przy realizacji filmu zorganizować działania wewnętrzne, które wyjdą poza standardową komunikację i szerzej zaangażują pracowników i pracowniczki w projekt. Efekt?

Przygotowanie namingu i identyfikacji wizualnej całego projektu, a przede wszystkim – zorganizowanie licznych aktywizacji i inicjatyw towarzyszącym pracom nad reportażem: webinar na platformie szkoleniowej, wewnętrzny konkurs filmowy z głosowaniem publiczności, warsztaty dla zwycięzców, oficjalna premiera w kinie oraz lokalne seanse filmowe w jednostkach IKEA. Działo się!

Wyzwanie na planie

Jednym z największych wyzwań projektowych było znalezienie zarówno odpowiedniej osoby reżyserskiej, która będzie w stanie poprowadzić projekt zgodnie z wartościami klienta, jak również podwykonawców/podwykonawczyń do kompleksowej realizacji planu. Po intensywnych poszukiwaniach do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy dokumentalistę Szymona Wasylowa wraz z zespołem RED Film Production.

Wspólnie pracowaliśmy przy scenariuszu, nagraniach i postprodukcji reportażu. Dodatkowo, przed rozpoczęciem zdjęć, zorganizowaliśmy spotkania reżysera z bohaterami i bohaterkami filmu, a następnie zaplanowaliśmy (i, co najważniejsze, zrealizowaliśmy zgodnie z założeniami) napięty grafik filmowy – 8 dni zdjęciowych w 4 różnych lokalizacjach.

IKEA reportaż
IKEA reportaż
IKEA reportaż
IKEA reportaż
IKEA reportaż
IKEA reportaż
IKEA reportaż

Premiera kinowa i seanse

Niestandardowy projekt wymagał równie niestandardowego podejścia do premiery – dlatego i na tym polu działaliśmy nieszablonowo. Pierwszy oficjalny pokaz reportażu odbył się w kinie, a następnie zorganizowane zostały lokalne seanse w jednostkach IKEA w całej Polsce. Dodatkowo, przygotowana została premiera online, która odbyła się tuż po oficjalnym pokazie w kinie.

Największym wyzwaniem w tym obszarze okazało się znalezienie odpowiedniego kina; takiego, które – nie będąc multipleksem – będzie dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

Działania promocyjne

Co zrobiliśmy, aby gotowy reportaż dotarł do jak największego grona odbiorców i odbiorczyń? Nie tylko przygotowaliśmy rekomendacje dotyczące szerokiej, długofalowej promocji materiału w mediach społecznościowych, ale również odpowiadaliśmy za pełną moderację kampanii promocyjnej.

Reportaż był również promowany materiałami offline – mając na uwadze wartości klienta, przy produkcji gadżetów promocyjnych stawialiśmy przede wszystkim na ich ekologiczny aspekt i możliwy recykling. Przykład? Nerki uszyte ze ścianek zdjęciowych wykorzystanych wcześniej podczas seansów lokalnych i premiery.

IKEA reportaż
IKEA reportaż

get

lu

LUCKYYOU Agencja Marketingowa

ky

Ty już o nas coś wiesz, ale my o Tobie jeszcze nic, dlatego zamieniamy się w słuch. Powiedz, nad czym pracujesz i jak możemy pomóc.

Wyślij brief