Realizacja filmu employer brandingowego w ramach zorganizowanego wewnętrznie projektu filmowego.
IKEA Retail Polska
2022
Prace strategiczne i konsultingowe, opracowanie namingu i KV, przygotowanie konkursu dla pracowników, opracowanie webinaru learningowego, koordynacja warsztatów, przygotowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, koordynacja planu zdjęciowego (wideo), postprodukcja, sesja zdjęciowa backstage, organizacja eventu, produkcja gadżetów, przygotowanie i moderacja kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.
Project Manager:
Magdalena Pierzchała, Tomasz Dolczewski, Joanna Majdak
Art Director:
Kacper Krysiak
Copywriter:
Natalia Majchrzak
Grafika:
Svitlana Ostapiuk
Motion Design:
Adam Furmańczak
Dom produkcyjny:
RED Film Production
Reżyseria:
Szymon Wasylów
Inspiracją do realizacji projektu była platforma komunikacyjna EB "Znaczy więcej" (ang. So much more), przy której wdrożeniu na polski rynek mieliśmy okazję współpracować. Od tego czasu poszukiwaliśmy nowych możliwości wzmocnienia jej przekazu – tak powstał pomysł stworzenia reportażu, który w autentyczny i szczery sposób opowiada o pracy w IKEA.
Wszystkie działania związane z produkcją reportażu przeprowadzone zostały w ramach konceptu „IKEA. Akcja!". Zależało nam, aby przy realizacji filmu zorganizować działania wewnętrzne, które wyjdą poza standardową komunikację i szerzej zaangażują pracowników i pracowniczki w projekt. Efekt?
Przygotowanie namingu i identyfikacji wizualnej całego projektu, a przede wszystkim – zorganizowanie licznych aktywizacji i inicjatyw towarzyszącym pracom nad reportażem: webinar na platformie szkoleniowej, wewnętrzny konkurs filmowy z głosowaniem publiczności, warsztaty dla zwycięzców, oficjalna premiera w kinie oraz lokalne seanse filmowe w jednostkach IKEA. Działo się!
Jednym z największych wyzwań projektowych było znalezienie zarówno odpowiedniej osoby reżyserskiej, która będzie w stanie poprowadzić projekt zgodnie z wartościami klienta, jak również podwykonawców/podwykonawczyń do kompleksowej realizacji planu. Po intensywnych poszukiwaniach do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy dokumentalistę Szymona Wasylowa wraz z zespołem RED Film Production.
Wspólnie pracowaliśmy przy scenariuszu, nagraniach i postprodukcji reportażu. Dodatkowo, przed rozpoczęciem zdjęć, zorganizowaliśmy spotkania reżysera z bohaterami i bohaterkami filmu, a następnie zaplanowaliśmy (i, co najważniejsze, zrealizowaliśmy zgodnie z założeniami) napięty grafik filmowy – 8 dni zdjęciowych w 4 różnych lokalizacjach.
Niestandardowy projekt wymagał równie niestandardowego podejścia do premiery – dlatego i na tym polu działaliśmy nieszablonowo. Pierwszy oficjalny pokaz reportażu odbył się w kinie, a następnie zorganizowane zostały lokalne seanse w jednostkach IKEA w całej Polsce. Dodatkowo, przygotowana została premiera online, która odbyła się tuż po oficjalnym pokazie w kinie.
Największym wyzwaniem w tym obszarze okazało się znalezienie odpowiedniego kina; takiego, które – nie będąc multipleksem – będzie dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Co zrobiliśmy, aby gotowy reportaż dotarł do jak największego grona odbiorców i odbiorczyń? Nie tylko przygotowaliśmy rekomendacje dotyczące szerokiej, długofalowej promocji materiału w mediach społecznościowych, ale również odpowiadaliśmy za pełną moderację kampanii promocyjnej.
Reportaż był również promowany materiałami offline – mając na uwadze wartości klienta, przy produkcji gadżetów promocyjnych stawialiśmy przede wszystkim na ich ekologiczny aspekt i możliwy recykling. Przykład? Nerki uszyte ze ścianek zdjęciowych wykorzystanych wcześniej podczas seansów lokalnych i premiery.