Jakie jest LUCKYYOU? Jak powinniśmy o sobie mówić? I o czym chcemy mówić? Te trzy pytania zadaliśmy sobie, zanim zaczęliśmy pracować nad odświeżoną komunikacją (językową i wizualną) firmy.
Rebranding rozpoczęliśmy od przeprowadzenia wewnętrznych badań i warsztatów. Ich wyniki stały się bazą prac nad nowym, odświeżonym wizerunkiem naszej marki – takim, który pokazuje, jacy naprawdę jesteśmy.
LUCKYYOU
2023
Koncepcja kreatywna obejmująca nową komunikację wizualną i narrację agencji, stworzenie nowej strony internetowej, gadżetów, formatów wizualnych do mediów społecznościowych, przygotowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Project Manager:
Karolina Kulig
Art Director:
Sara Wojciechowska
Copywriter:
Natalia Majchrzak, Maciej Karolczak
Grafika:
Sara Wojciechowska, Paweł Czamański
Motion Design:
Adam Furmańczak, Krzysztof Magnuszewski
Strona www:
Paweł Czamański
Wnioski z badań zostały opisane w naszym manifeście – LUCKYYOU to dwie równoległe drogi, którymi podążamy przy każdym projekcie: LUCKY strategy&services i LUCKY creativity&approach.
Dotychczas skupialiśmy się przede wszystkim na pierwszym aspekcie, dlatego rebranding zakładał nie tylko odświeżenie dotychczasowej komunikacji, ale przede wszystkim – dodanie do dotychczasowej opowieści o firmie pierwiastka kreatywnego i pokazanie pełnego obrazu LUCKYYOU.
Pracę z tekstem zaczęliśmy od hasła. Nie chcieliśmy jego całkowitej zmiany, a jedynie ewolucji – dlatego dotychczasowe „Marketing done right", doczekało się uzupełnienia: „Creativity gone wild". Dzięki temu już na start komunikujemy dwie najważniejsze rzeczy, które opisują to, jacy jesteśmy i jak działamy.
Dalszy etap zakładał dopracowanie naszego języka komunikacji i tone of voice firmy. Chcieliśmy podkreślić nasz profesjonalizm, ale bez nadęcia. Pokazać naszą kreatywność, ale bez przesadnego szaleństwa. Postawiliśmy na prosty, lekko zaczepny język, który pozwoli nam zachować równowagę.
Postawiliśmy na ewolucję, a nie rewolucję, czyli zostawiliśmy charakterystyczny kształt siódemek – nowa typografia i lżejsza, bardziej nowoczesna forma.
W nowym brandingu postawiliśmy na 3 główne kolory: stonowany grafit, neutralną szarość i energetyczną limonkę – ta ostatnia jest godną następczynią wykorzystywanego dotychczasowo zielonego.
Kreatywna, nieograniczona zabawa typografią? We're in! Wprowadziliśmy zupełnie nowy font, który stosujemy w wielu odmianach, łącząc je na zasadzie kontrastu.
Do nowego brandingu wprowadziliśmy ikony, które reprezentują główne wartości i obszary LUCKYYOU. Nie traktujemy ich dosłownie – mają odzwierciedlać tożsamość LUCKYYOU, być częścią naszego wizualnego Lucky Language, a czasem – zastępować wybrane litery w tekście.
Imponująca zmiana identyfikacji wizualnej doczekała się imponującej strony internetowej. Nowa odsłona naszej wirtualnej wizytówki opiera się na mocnej grze ikonami, kolorami i zdjęciami z przestrzeni biura i naszych pozabiurowych aktywności. Duży nacisk położyliśmy na przekazanie naszej wyjątkowej agencyjnej atmosfery i prezentację case’ów, z których jesteśmy tak dumni!